آموزش تری دی مکس

3D Studio Max آموزش مدل سازی و ساخت انیمیشن سه بعدی با نرم افزار

آموزش تری دی مکس

3D Studio Max آموزش مدل سازی و ساخت انیمیشن سه بعدی با نرم افزار

آموزش تری دی مکس (3D Studio Max)

آخرین نظرات
  • ۲۲ تیر ۹۴، ۰۲:۳۲ - احسان
    مرسی

ساخت درخت و صخره

چهارشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۱، ۰۹:۳۸ ب.ظ

 

 

 

 

در این درس شما چند شیئ ابتدایی ایجاد کرده و سپس با اعمال تغییراتی، آنها را به یک سنگ و یک درخت تبدیل میکنید.

 

ساخت یک صخره
1. بر روی create panel کلیک کنید. سپس بر روی  (geometry) کلیک کرده و در قسمت Object

 Type بر روی sphere کلیک نمایید.

2.در نمای top با چپ کلیک کردن در جلو و سمت چپ توپ جنگی و دور کردن موس (در همان حالت چپ کلیک ) از جایی که آغاز کرده اید، یک گوی ایجاد کنید. تا هنگامی که چپ کلیک را رها نکرده اید می توانید اندازه‌ی گوی را تنظیم کنید. هنگامی که چپ کلیک را رها کنید گوی ساخته می شود.

نکته: رنگ گوی شما ممکن است با رنگ گویی که در تصاویر زیر آمده متفاوت باشد.

ساخت یک گوی

 

گوی ساخته شده در نمای دوربین

3. در قسمت modify panel و در قسمتparameters ، مقدار Radius را به 25 تغییر داده و Enter را فشار دهید.

اندازه‌ی گوی در نما تغییر می کند.

4. بر روی modifier list کلیک کنید. لیستی باز می شود. گزینه‌ی noise  را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.

5. در قسمت noise، تیک مربوط به fractal را فعال کنید و در قسمت strength مقادیر X,Y و Z رابه 30 تغییر دهید

صخره ی ما درحال شکل گرفتن است، اما می تواند پهن تر شود.
6. در
main toolbar بر روی  (select and uniform scale) کلیک کنید.
7. در نمای دوربین محور
z  را به طرف پایین بکشید تا جایی که ارتفاع آن به دو سوم ارتفاع اصلی خود برسد.

تغییر دادن نام گوی:

1. در modify panel برروی نام sphere دو بار کلیک کنید.
2. کلمه‌ی
Rock (صخره) را تایپ کنید و سپس Enter را فشار دهید تا نام آن تغییر کند.

ساخت یک درخت

1. برروی create panel کلیک کنید و سپس بر روی  (geometry) کلیک کرده و از لیستی که زیر آن قرار دارد (که هم اکنون standard Primitive را نشان می دهد) AEC Extended را انتخاب کنید.

AEC Extended اشیاء از پیش ساخته شده ای همچون: نرده ، حصار و گیاهان هستند. آنها یک راه سریع برای اضافه کردن جزئیات واقع گرایانه به یک منظره اند.
2. در قسمت
object type ، بر روی Foliage کلیک کنید.
3. در قسمت
Favorite plant  بر روی Generic Oak که نوعی درخت است کلیک کنید.

4. بر روی نمای top راست کلیک کنید تا فعال شود. سپس درخت را با کلیک کردن در قسمت زیرین و سمت راست صخره اضافه کنید.

ساخت درخت

برای ایجاد هیجان در صحنه، درخت را جنگ زده نشان می دهیم.

5. درحالی که درخت در حالت انتخاب قرار دارد، در قسمت Modify panel و در قسمت parameters ، مقدار Height را به 150 تغییر دهید.

6. در قسمت show، خاصیت leaves را غیر فعال کنید و در قسمت Level-of-Detail، گزینه‌ی Low را فعال کنید تا تعداد شاخه ها کاهش یابد .
7. چنانچه از ظاهر درخت راضی نیستید، در قسمت
parameter   بر روی دکمه‌ی new کلیک کنید.

هر بار که شما این کار را انجام می دهید تعداد پیوند های درخت بیشتر می شود.

8. هنگامی که نسبت به ظاهر درخت رضایت پیدا کردید، نام درخت را که foliage001 نام دارد به oak_tree تغییر دهید (طبق روشی که در مطالب قبلی گفته شد)
9. چنانچه درخت جلوی آسیاب قرار دارد، به راحتی می توانید با استفاده از
 (select and move) که در main toolbar قرار دارد، آن را جابه جا کنید.

در ادامه با استفاده از Material Editor، به صحنه ی خود متریال اضافه می کنید.

 


ادامه آموزش در لینک زیر:

 

اضافه کردن متریال به اشیاء داخل صحنه

 

ویرایش شده در تاریخ 20/8/93

 

نظرات  (۱)

مرسی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه