آموزش تری دی مکس

3D Studio Max آموزش مدل سازی و ساخت انیمیشن سه بعدی با نرم افزار

آموزش تری دی مکس

3D Studio Max آموزش مدل سازی و ساخت انیمیشن سه بعدی با نرم افزار

آموزش تری دی مکس (3D Studio Max)

آخرین نظرات
  • ۲۲ تیر ۹۴، ۰۲:۳۲ - احسان
    مرسی

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

 

 

طرح دهی به انبار غله

کار منطقه‌ی نظامی تقریبا رو به پایان است. برای دیوار ها و درب  انبار غله، از همان متریالی استفاده می‌کنید که از آن برای درب خانه استفاده کردید. تنها تفاوت در پشت بام  انبار است که برای آن از متریال WoodBoards استفاده خواهید کرد. البته بوسیله‌ی تکنیکی جدید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۲ ، ۲۰:۱۳

 

 

 

اضافه کردن متریال به خانه

 

خانه چوبی نبوده و جنس آن از سنگ است . ولی در اکثر قسمت ها شما از همان تکنیک هایی که در دروس قبلی آموختید استفاده خواهید کرد. همچنین در این، شما دو تکنیک جدید نیز فرا خواهید گرفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۲ ، ۱۷:۱۸

 

 

 

استفاده از Opacity Mapping برای حصار ها

 

حصار ها تا حدی از موارد خاص محسوب می‌شوند. زیرا قسمت های حلقوی شکل باید تا حدودی شفاف و واضح باشند. شما این درس را نیز با استفاده از Bitmap ها تکمیل خواهید کرد. همان روشی که از آن برای Bump Mapping استفاده کردید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۲ ، ۱۶:۴۷

 

 

 

اضافه کردن یک سری جزئیات به بعضی از ساختمان ها

در ادامه، به کلبه های واقع در صحنه یک سری متریال اضافه خواهید کرد. برای خانه ها نیز مانند انبار مهمات، از  Texture Map‌استفاده خواهید کرد. علاوه بر آن از bump mapping برای ایجاد طرح های سه بعدی استفاده می‌کنید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۲ ، ۱۶:۳۰

 

اجرا کردن متریال ها

 

شما این درس را با صحنه ای آغاز می‌کنید که تنها تعداد کمی متریال در آن موجود است.

فایل army_compound.max را از مسیری که در صفحه‌ی قبل به آن اشاره شد پیدا کرده و آن را باز کنید. به غیر از وسایل نقلیه و جیپ و هلیکوپتر ، هیچ متریال دیگری به صحنه اضافه نشده است. تمامی ساختمان ها و همچنین زمین، حالت پلاستیکی داشته و مصنوعی به نظر می‌رسند.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۲ ، ۱۳:۲۰

 

 

 

 

 

مقدمه ای بر متریال

در این درس ، شما بر روی صحنه ای که تجهیزات نظامی در آن نمایش داده شده است کار می‌کنید. یک قرارگاه امنیتی که در اطراف خانه های روستایی ساخته شده است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۲ ، ۱۳:۰۲

 

 

آموزش های مربوط به متریال و طرح دهی

متریال ها در واقع شبیه به رنگ کردن یک شیئ هستند. با متریال، شما می‌توانید سیبی را قرمز و یا پرتقالی را نارنجی کنید. شما می‌توانید با استفاده از آن ، سطوح شیشه ای را سیقل داده و به آن درخشندگی دهید. همچنین شما می‌توانید با اجرا کردن طرح های مختلف، عکس ها ، الگو ها و حتی بافت های سطحی را به اشیاء داخل صحنه اضافه کنید. و به طور خلاصه، با استفاده از متریال ها می‌توانید به صحنه ها و مناظر مختلف واقعیت ببخشید.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۲ ، ۱۲:۵۲

ابزار هدایت به بالای صفحه