آموزش تری دی مکس

3D Studio Max آموزش مدل سازی و ساخت انیمیشن سه بعدی با نرم افزار

آموزش تری دی مکس

3D Studio Max آموزش مدل سازی و ساخت انیمیشن سه بعدی با نرم افزار

آموزش تری دی مکس (3D Studio Max)

آخرین نظرات
  • ۲۲ تیر ۹۴، ۰۲:۳۲ - احسان
    مرسی

استفاده از edit normal modifier

جمعه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۰۹ ق.ظ

 

 

 

استفاده از Edit Normal Modifier

 

درس قبلی را ادامه دهید یا فایل low_poly_p38_06.max را از مسیر \tutorials\modeling\p38_lightning پیدا کره و آن را باز کنید.

چنانچه از صحنه‌ی نمونه استفاده می کنید، بهتر است بدانید که برای عملکرد بهتر، بعضی از اجزای هواپیما پنهان شده اند.

همچنین نمای perspective فعال گشته و در حالت full screen قرار گرفته است.

1. هواپیما را انتخاب کنید.
2. به
modifier panel بروید و modifier list را باز کنید.
3. گزینه‌ی
Edit Normal را انتخاب کنید.

Normal ها به شکل خطوط آبی رنگی از مدل مربوطه بیرون می زنند.

4.  Normal 194 را انتخاب کنید.

این Normal در وسط بال و در میان کوپه و پشتیبان قرار گرفته است.

با نگاه کردن به کادر کوچکی که در انتهای قسمت Parameters قرار دارد، می توانید ببینید که کدام یک از Normal ها را در حالت انتخاب قرار داده اید.

5. با استفاده از ابزار select and rotate ، Normal انتخاب شده را بچرخانید.

توجه داشته باشید که چرخاندن normal انتخاب شده در جهات مختلف، باعث ایجاد تغییراتی بر روی سطح هواپیما میشود.

وابسته به آنکه شما normal مربوطه را به کدام طرف می چرخانید، سطح هواپیما تیره تر و یا روشن تر می شود.

6. همین کار را بر روی دیگر Normal ها انجام دهید تا با عملکرد آنها بیشتر آشنا شوید.

 

پایان درس


ادامه‌ی آموزش در لینک زیر

 

مدل سازی کاراکتر

 

 

ویرایش شده در تاریخ 22/8/93

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه