آموزش تری دی مکس

3D Studio Max آموزش مدل سازی و ساخت انیمیشن سه بعدی با نرم افزار

آموزش تری دی مکس

3D Studio Max آموزش مدل سازی و ساخت انیمیشن سه بعدی با نرم افزار

آموزش تری دی مکس (3D Studio Max)

آخرین نظرات
  • ۲۲ تیر ۹۴، ۰۲:۳۲ - احسان
    مرسی

ویرایش سر و گردن

چهارشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۲، ۰۶:۰۵ ب.ظ

 

 

 

ویرایش سر و گردن

 

در این درس، شما Edge Loop های صورت را به طرف پشت سر گسترش داده و قسمت گردن را پوشش می دهید.

ویرایش حجم سر

1. درس قبلی را ادامه دهید و یا آنکه فایل Low_Poly_Head05.max را از مسیر \tutorials\modeling\low_polygon_modeling پیدا کرده و آن را باز کنید.
2. به حالت
Vertex بروید. سپس در قسمت Edit Geometry، بر روی Cut کلیک کرده و لبه های گونه، چشم و پیشانی را به طرف کنار سر امتداد دهید.

3. با استفاده از ابزار Cut، لبه های بوجود آمده را به دو نیم تقسیم کنید. لبه های جدید را به Edge Loop پیشانی و لبه‌ی آرواره وصل کنید.

4. به حالت Edge بروید و لبه‌ی پیشانی که در تصویر زیر نشان داده شده است را انتخاب کنید.

5. در قسمت Edit Edge بر روی Remove کلیک کنید.
6. تمام لبه هایی که در ناحیه‌ی گیجگاه سر قرار دارند را انتخاب کنید (بین چشم و گوش). لبه های زیر لبه‌ی آرواره را انتخاب نکنید.

7. بر روی دکمه‌ی Connect Settings کلیک کنید. پنجره ای با نام Connect Edge باز می شود. بدون تغییر دادن مقدار Segments، بر روی Ok کلیک کنید.

8. به حالت Vertex بروید و نقاط اتصال جدید را به گونه ای جا به جا کنید که با پهنای سر در تصویر مرجع تطبیق داده شود.

9. بر روی Cut کلیک کرده و یک سری لبه های پیوسته در اطراف سر ایجاد کنید تا ماهیچه‌ی مرزی پیشانی را به ماهیچه‌ی گردن، واقع در پشت سر وصل کند. (مانند تصویر زیر)

10. یک سری لبه های افقی دیگری در پشت سر ایجاد کنید تا مانند تصویر زیر، استخوان های پشت سر را پوشش دهند.

11. به حالت Edge بروید . در قسمت Edit Geometry، گزینه‌ی Face را از قسمت Constraints انتخاب کنید .
12. لبه ها را از ردیف بیرونی پشت سر انتخاب کرده و در جهت محور
Y، آنها را به طرف گوش ها حرکت دهید.

13. از قسمت Constraints گزینه‌ی None را انتخاب کنید.
14. لبه های افست را به بالای سر وصل کنید.

15. به حالت Vertex بروید و نقاط اتصال سر را تنظیم کنید تا به حجم سر شکل بهتری بدهید و فاصله‌ی یکنواخت بین چند ضلعی ها را حفظ کنید.

ویرایش گردن

1. بر روی Cut کلیک کرده و چند ضلعی های ناحیه‌ی گلو را تقسیم بندی کنید.

2. با ایجاد یک برش جدید، Edge Loop پایینی گلو را به کنار سر متصل سازید.

3. نقاط اتصال واقع در قسمت گلو را جا به جا کنید تا با تصویر مرجع تطبیق داده شود.

4. بر روی Target Weld کلیک کرده و چهار نقطه‌ی اتصال را در دو نقطه‌ی مشترک در گردن ترکیب کنید.

این کار باعث می شود لبه های اضافی از گردن حذف شوند. همچنین باعث می شود هنگامی که می خواهید اشیاء را به یکدیگر وصل کنید، (برای مثال سر را به بدن) عمل متصل سازی آسان تر شود.

قبل از استفاده از Target Weld

بعد از استفاده از Target Weld

5. بر روی Cut کلیک کرده و دو گروه لبه‌ی مجزا در اطراف گردن ایجاد کنید تا گردن در قسمت آواره از شکل بهتری برخوردار شود.

6. به حالت Edge بروید و  یک لبه‌ی اضافه که در نزدیکی شاهرگ گردن قرار گرفته است را انتخاب کنید.

7. در قسمت Edit Edge بر روی Remove کلیک کنید.
8. لبه ی حذف شده را با یک برش جدید که چند ضلعی های گردن را تقسیم می کند، جایگزین کنید.

9. به حالت Vertex باز گردید و نقاط اتصال را جا به جا کنید تا فاصله‌ی آنها از یکدیگر برابر شده و هم تراز گردند.

10. بر روی Cut کلیک کرده و یک سری لبه‌ی جدید از زیر جمجمه‌ی سر تا پایین گردن ایجاد کنید.

11. به حالت Edge  بروید و لبه‌ی موربی که در شکل زیر نشان داده شده است را انتخاب کنید.

12. در قسمت Edit Edge بر روی Remove کلیک کنید.
13. به حالت
Vertex بروید ونقاط اتصال پشت گردن را تنظیم کنید.

14. فایل خود را با نام My_Low_Poly_Head_Neck.max ذخیره کنید.

 

ادامه‌ی آموزش در لینک زیر

 

ساخت گوش ها

نظرات  (۱)

تو رو خدا زودتر

 

پاسخ:
وقتم خیلی آزاد نیست . ولی چشم . سعی میکنم هر چه زودتر ادامش رو بذارم 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه