آموزش تری دی مکس

3D Studio Max آموزش مدل سازی و ساخت انیمیشن سه بعدی با نرم افزار

آموزش تری دی مکس

3D Studio Max آموزش مدل سازی و ساخت انیمیشن سه بعدی با نرم افزار

آموزش تری دی مکس (3D Studio Max)

آخرین نظرات
  • ۲۲ تیر ۹۴، ۰۲:۳۲ - احسان
    مرسی

ساخت گوش ها

يكشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۰۹:۲۱ ب.ظ

 

ساخت گوش ها

 

 

در این درس شما با استفاده از اشکال بسیار ناهموار، گوش ها را مدل سازی می کنید. هنگامی که قرار است از کاراکتر شما در یک بازی استفاده شود، بافتی با جزئیات فراوان که به طرحی نرمال مبدل گشته است می تواند جایگزینی باشد برای دستیابی به نتایج یکسان.


مدل سازی گوش ها

1. درس قبلی را ادامه دهید و یا آنکه فایل Low_Poly_Head06.max  را از مسیر \tutorials\modeling\low_polygon_modeling پیدا کرده و آن را باز کنید.
2. به حالت
Polygon بروید و در قسمت Edit Geometry، بر روی Cut کلیک کرده و یک سری لبه در اطراف زبانه و مجرای گوش ایجاد کنید.


 

3. چند ضلعی هایی که در مرحله‌ی قبل بوجود آمدند را انتخاب کرده و سپس در قسمت Edit Polygons بر روی دکمه‌ی Extrude Settings کلیک کنید.
4. پنجره ای با نام
Exrtude Polygons باز می شود. مقدار  Extrusion Height‌را به 10 تنظیم کرده و بر روی Ok کلیک کنید.


 

در ادامه، این قسمت جدید را گسترش داده و به آن شکل می دهید تا با تصویر مرجع مطابقت یابد.

1. چند ضلعی های اطراف برآمدگی (به جز آنهایی که در جلوی گوش هستند) را انتخاب کنید.


 

6. بر روی دکمه‌ی Extrude Settings کلیک کنید. پنجره ای با نام Extrude Polygons باز می‌شود.  گزینه ‌ی Extrusion Type را به Local Nromal و  Extrusion Height‌را به 15 تنظیم کرده و بر روی Ok کلیک نمایید.

تمام چند ضلعی هایی که انتخاب شده بودند، در امتداد نرمال نسبی خود بیرون می زنند. با این کار، حجم کلی گوش تشکیل می شود.


 

7. همان طور که چند ضلعی ها در حالت انتخاب قرار دارند، آنها را به آرامی به طرف پشت سر حرکت دهید.


 

ویرایش گوش ها

1. به حالت Vertex بروید. بر روی Target Weld کلیک کرده و مطابق با تصویر زیر، دو نقطه‌ی اتصال را در هم ادغام کنید.


 

قبل از ادغام دو نقطه‌ی اتصال


 

بعد از ادغام دو نقطه‌ی اتصال

2. مرحله‌ی قبلی را برای نقاط اتصالی که در تصویر زیر نشان داده شده اند انجام دهید.


 

قبل از ادغام نقاط اتصال


 

بعد از ادغام نقاط اتصال

3. با استفاده از همان روش قبلی، نقاط اتصال زایدی که در قسمت نوک حلزون گوش هستند را در یکدیگر ادغام کنید.


 

قبل از ادغام نقاط اتصال


 

 

بعد از ادغام نقاط اتصال

4. بر روی Cut کلیک کنید. از Edge Loop روی سر که در نزدیکی شکاف پیشین گوش قرار دارد شروع کرده و با دور زدن لبه‌ی حلزون تا جایی که به آن طرف گوش برسید(جایی که گوش و سر به یکدیگر برخورد می کنند)، گوش را به صورت افقی به دو نیم تقسیم کنید.


 

5. نقاط اتصال گوش را تنظیم کنید تا با تصویر مرجع مطابقت یابد.


 

6. دو نقطه‌ی اتصال پشت گوش را به نزدیکترین نقاط اتصال سر متصل کنید. (مانند تصویر زیر)

با این کار، چند ضلعی های سر به چند ضلعی های قابل کنترل (4 ضلعی) تبدیل می شود.

 

 

7. با استفاده از همان روش قبلی، Edge Loop ای که در تصویر زیر نشان داده شده است را به پشت سر وصل کنید.


 

8. با استفاده از Target Weld، دو گروه از نقاط اتصال جداگانه ای که در پشت لبه‌ی حلزون قرار دارند را در یکدیگر ادغام کنید.

نکته : برای آنکه دید بهتری داشته باشید، از نمای Perspective استفاده کنید تا بتوانید از درون سر به گوش نگاه کنید.


 

قبل از ادغام نقاط اتصال


 

بعد از ادغام نقاط اتصال

9. فایل خود را با نام My_Low_Poly_Head_Ears.max ذخیره کنید.

 

ادامه‌ی آموزش در لینک زیر

 

ساخت کلاه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه