فیلم آموزش مدل سازی مهره ی سرباز شطرنج :
دسته: مدلسازی
محیط آموزش: Autodesk 3ds Max 2011
مدت زمان: 6 دقیقه
حجم : 12 مگابایت
نوع فایل: zip
رمز بازگشایی: 3dsm.ir
فیلم آموزش مدل سازی مهره ی سرباز شطرنج :
دسته: مدلسازی
محیط آموزش: Autodesk 3ds Max 2011
مدت زمان: 6 دقیقه
حجم : 12 مگابایت
نوع فایل: zip
رمز بازگشایی: 3dsm.ir
طرح دهی شلوار
در این درس، شما با استفاده از ویرایشگر UVW و الگوی استتار، به طرح دهی شلوار خلبان هلی کوپتر خواهید پرداخت. برای طرح دهی به شلوار اگر بخواهیم از روش های سنتی استفاده کنیم بسیار دشوار است، مخصوصا هنگامی که میخواهید از الگویی همچون استتار استفاده کرده و از کشیده شدن و یا در هم ریختن پیکسل ها جلوگیری شود. استفاده از طرح های سطحی و استوانه ای ممکن است الگو را متقارن نگه دارد، ولی شما را با مشکل کوک زدن مواجه میسازد. در چنین شرایطی، بهترین روش استفاده از Pelt Mapping میباشد.
طرح دهی کلاه
در این درس از ویرایشگر Unwrap UVW استفاده کرده و به کلاه خلبان هلی کوپتر طرح میدهید. بر خلاف پیراهن، کلاه را نمیتوان به راحتی و با استفاده از طرح سطحی، طرح دهی کرد. در این آموزش به جای طرح سطحی، از طرح استوانه ای استفاده میکنید.
طرح دهی لباس
در این درس با استفاده از ویرایشگر UVW طرح تی شرت را بر روی خلبان هلی کوپتر اعمال میکنید. تمامی متریال ها از قبل آماده شده اند. تنها بایستی آنها را بر روی اشیاء اعمال کرده و سپس از تکنیک های طرح دهی مناسب استفاده کنید.
طرح دهی کاراکتر
این آموزش، چگونگی طرح دهی به مدل با استفاده از ویرایشگر Unwrap UVW را به شما می آموزد. این ویرایشگر ابزار آلات بسیاری در اختیار شما قرار داده و ماورای تکنیک های طرح دهی سنتی عمل میکند. در این آموزش از کاراکتری استفاده میکنید که آن را در درس "مدل سازی کاراکتر "Low-Poly ساختید.
شما با استفاده از Unwrap UVW و روش های ساده ای همچون طرح دهی سطحی و یا استوانه ای، به طرح دهی بافت ها خواهید پرداخت. همچنین با استفاده از این ویرایشگر و روش های پیچیدهی بیشتری همچون Pelt mapping به طرح دهی بافت ها پرداخته و بافت استتار را به صورت یکپارچه بر روی شلوار اعمال خواهید کرد.