اضافه کردن متریال
شما با اضافه کردن متریال به اشیاء صحنه، آنها را واقعی تر میکنید. شالودهی متریال می تواند شامل عکس های گرافیکی و یا طرح های برجسته باشد. در این آموزش، میدان جنگ، توپ جنگی، صخره، درخت و همچنین آسیاب همه ظاهر خود را از عکس های گرافیکی دریافت می کنند.
طرح توپ جنگی
طرح صخره
اضافه کردن متریال به میدان جنگ
1. در main toolbar بر روی (material editor) کلیک کنید. سپس از لیست، Compact Material Editor را انتخاب کنید (یا دکمهی M را فشار دهید).
پنجرهی مربوط به material Editorبه شکل زیر باز می شود.
در حالت اولیه، پنجره ی material Editor دارای شش گوی می باشد که هر کدام از آنها می توانند یک متریال به خود بگیرند. شاید شما مایل باشید که متریال های بیشتری داشته باشید بنابراین می توانید تعداد گوی ها را افزایش دهید.
2. بر روی متریال مربوط به میدان جنگ کلیک کنید.
توجه داشته باشید که نام battlefield (میدان جنگ) در قسمت زیرین گوی ها نمایش داده می شود.
این متریال هم اکنون برای شما ایجاد شده است. این متریال از یک عکس گرافیکی به عنوان بافت استفاده می کند و شامل طرح های بر آمده می باشد.
3. در نمای دوربین، متریال مربوط به battlefield را از گوی مربوطه اش بکشید و آن را در میدان جنگ رها کنید.
حالا نما مانند منظره ای که پوشیده از علف و خاک است نمایش داده می شود.
4. در همان نمای دوربین، متریال stone(سنگ) را از گوی مربوطه اش به طرف صخره بکشید.
در ادامه شما یک متریال به توپ جنگی اضافه می کنید.
تمام قسمت های توپ جنگی قبلا به یکدیگر متصل شده اند و حالا یک جسم واحد را تشکیل داده اند به نام selection set. در این روش ، هنگامی که شما یک متریال را انتخاب می کنید، آن متریال بر روی تمام اجزای شیئ موجود در selection set اجرا می شود.
5. در قسمت main menuبر روی جایی که نوشته شده "selection set" کلیک کنید و سپس cannon (توپ جنگی) را انتخاب نمایید.
6. در پنجره ی material Editor، بر روی گوی مربوط به cannon کلیک کرده و سپس بر روی (Assign Material to Selection) کلیک نمایید.
این روش دیگری برای اجرای متریال بر روی اشیاء انتخاب شده است.
بر روی درخت و آسیاب نیز متریال های مورد نیاز هم اکنون اجرا شده اند. پس به سراغ متحرک سازی صحنه می رویم.
ادامهی آموزش در لینک زیر
متحرک سازی
ویرایش شده در تاریخ 20/8/93