طرح دهی به انبار غله
طرح دهی به انبار غله
کار منطقهی نظامی تقریبا رو به پایان است. برای دیوار ها و درب انبار غله، از همان متریالی استفاده میکنید که از آن برای درب خانه استفاده کردید. تنها تفاوت در پشت بام انبار است که برای آن از متریال WoodBoards استفاده خواهید کرد. البته بوسیلهی تکنیکی جدید.
درس قبلی را ادامه دهید و یا آنکه فایل open army_compound04.max را باز کنید.
استفاده از متریال درب خانه برای دیوار ها و درب انبار غله
1. بر روی برچسب نما راست کلیک کرده و از قسمت Views، گزینهی Camera03 را انتخاب کنید.
Camera03 نمایی از انبار غله را به شما نشان خواهد داد.
2. یک بار دیگر بر روی برچسب نما راست کلیک کرده و از قسمت Views، گزینهی Perspectiveرا انتخاب کنید.
3. در Material Editor، متریال WoodBoards را به طرف دیوار ها و درب انبار غله کشیده و موس را رها کنید. متریال بایستی بر روی سه شیئ Barn، , Barn-Door-right و Barn-Door-left اجرا شود.
4. H را فشار دهید تا پنجرهی Select From Scene باز شود. شیئ Door را انتخاب کرده و سپس با نگه داشتن Ctrl ، UVW Mapping را از modifier stack کشیده و آن را بر روی دیوار ها و درب انبار غله رها کنید.
استفاده از متریال کف کلبه برای کف انبار غله
1. در Material Editor، متریال BarrackFloors را به کف انبار بکشید.
2. H را فشار دهید . سپس در پنجرهی باز شده، یکی از اشیائی که به کف کلبه مربوط است را انتخاب کنید. Ctrl را نگه داشته و UVW Map مربوطه را از modifier stack به کف انبار بکشید.
طرح دهی به پشت بام انبار غله
1. در Material Editor، متریال WoodBoards را به پشت بام انبار غله بکشید.
2. پشت بام انبار را انتخاب کرده و UVW Map مربوطه را به طرف پشت بام بکشید. در گروه Alignment، محور را به Y تغییر داده و مقدار Length و Width را 0.4 وارد کنید. (Height را تغییر ندهید)
رندر کردن صحنه
1. بر روی برچسب نما راست کلیک کرده و ازقسمت Views، گزینهی Camera01 را انتخاب کنید.
2. صحنه را رندر کنید.
کار خود را با نام my_fieldhq_finished.max ذخیره کنید.
ادامهی آموزش در لینک زیر