مدل سازی مهرهی فیل
مدل سازی مهرهی فیل
در این درس شما مهرهی فیل را مدل سازی خواهید کرد.در بیشتر موارد ، مهرهی فیل به همان طریقی ساخته می شود که مهرهی سرباز ساخته می شود. بر اساس یک تصویر اولیه و با استفاده از Lath modifier. تنها تفاوت آن در شکافی است که در قسمت سر مهره وجود دارد.شما از Boolean object برای رسیدن به نتیجهی مطلوب استفاده خواهید کرد.
تکنیک های به کار برده شده در این درس:
استفاده از Boolean جهت خالی کردن قسمتی از یک شیئ سه بعدی
سطح مهارت: تازه کار
زمان آموزش:15 دقیقه
در آغاز، روش کار همان مطالبی است که در درس قبلی برای ساخت مهرهی سرباز گفته شد. بنابراین شما همان کار ها را این بار بر روی تصویر فیل انجام دهید. یا در صورت تمایل به مسیر \tutorials\modeling\intro_to_modeling رفته و فایل آمادهی این مهره ، یعنی bishop_outline_edited.max را باز کنید.
ایجاد شکاف در سر مهره
برای ایجاد شکاف در سر مهره ، شما ابتدا یک جعبهی ساده ایجاد می کنید و سپس آن را از سر فیل می کاهید.
1. 1.پس از ساخت مهره ی فیل به شکل سه بعدی ، در نمای Front بر روی سر فیل زوم کنید.
2. 2.در منوی create و در قسمت standard primitives ، بر روی Box کلیک کنید.
3.در نمای Front کلیک کرده و موس را بکشید تا یک جعبه تشکیل شود. نگران چکونگی ابعاد آن نباشید. در ادامه ابعادش را تغییر خواهید داد.
3. 4.به modify panel بروید و ابعاد جعبه را مطابق با ابعاد زیر تنظیم کنید.
- Length=15.0
- Width=2.0
- Height=50.0
5.در قسمت main toolbar ، بر روی ابزار select and Rotate کلیک کنید. و سپس جعبه را در نمای Front به گونه ای بچرخانید که دقیقا در مکان شکاف سر فیل قرار گیرد.
6.با استفاده از ابزار select and move ، جعبه را در جای شکاف سر قرار دهید.
7. در نمای Top ، جعبه را در محور y حرکت دهید تا زمانی که بتوانید آن را در هر دو طرف فیل مشاهده کنید.
برش زدن با استفاده از Boolean
1.فیل را در یکی از نما ها انتخاب کنید.
2. در منوی create ، objects compound را انتخاب کنید و سپس گزینه ی Boolean را انتخاب نمایید.
حالا فیل یک شیئBoolean است و command panel به طور اتوماتیک به قسمت create panelمی رود و به شما پارامتر هایی که اخیرا تبدیل شده است را نشان می دهد.
3.در قسمت Pick Boolean ، بر روی Pick Operand B کلیک کنید و سپس در یکی از نماها بر روی جعبه کلیک نمایید.
وقتی که شما این کار را انجام می دهید ، اولین شیئ که انتخاب شده (در اینجا،فیل) به عنوان operand A شناخته می شود و دومین شیئ که انتخاب شده(در اینجا،جعبه) به عنوان operand B شناخته می شود.
پایان ساخت مهرهی فیل
جهت دانلود فیلم آموزشی مربوط به این درس، از منوی بالای سایت به سربرگ "فیلم های آموزشی" مراجعه کنید.
ادامهی آموزش در لینک زیر
مدل سازی مهرهی قلعه
ممنونم از آموزش خوبتون.