مدل سازی در تری دی مکس
مدل سازی
مدل سازی در 3Dmax را میتوان به حکاکی تشبیه کرد. از تکنیک های متفاوتی می توان برای ایجاد یک شیئ در یک منظره استفاده کرد. تکنیک هایی که شما در آموزش مدل سازی فرا می گیرید، برای هر روش مدل سازی که شما بدان احتیاج دارید مناسب است. برای مثال، هنگامی که شما در حال ساخت مدل هایی هستید که از آنها در یک بازی استفاده می شود، از تکنیک های low polygon modeling بهره میگیرید. از همان تکنیکها نیز میتوان برای ساخت مدل هایی در زمینهی معماری یا فیلم استفاده کرد.
توجه : برای یادگیری مطالب این قسمت (یعنی مدل سازی) به محتویات پوشهی modeling که در پوشهی tutorial موجود می باشد نیاز است. چنانچه این پوشه (یعنی پوشهی modeling) را در اختیار ندارید، می توانید آن را از اینجا دانلود کنید.
توجه: پس از دانلود فایل مربوطه، آن را از حالت فشرده خارج کرده و در داخل پوشهی tutorial خود قرار دهید.
آموزش های مربوط به این بخش مخصوص کاربران تازه کار و کاربران سطح متوسط می باشد.
ماورای تکنیک های مدل سازی، این آموزش ها شما را در معرض Material Editor قرار می دهند و به شما نشان می دهند که چگونه متریال های مختلف را بر روی اشیاء اجرا کنید.
جزئیات مربوط به آموزش های این بخش:
ساخت اشیاء ابتدایی
استفاده از یک modifier برای تغییر دادن شکل یک شیئ
به وجود آوردن و ویرایش کردن اشیاء spline
تبدیل کردن spline ها به اشکال هندسی با استفاده از modifiers
تنظیم کردن نماها به عکس های پس زمینه
خصوصیاتی مربوط به Editable Poly
استفاده از Merge و Xrefs برای وارد کردن اشیاء خارجی به منظره
ادامهی آموزش در لینک های زیر
مدل سازی مهره های شطرنج
مدل سازی هواپیما
ویرایش هواپیما
مدل سازی کاراکتر
مدل سازی سطح