کار کردن با Texture Coordinates در تری دی مکس
کار کردن با Texture Coordinates
این آموزش به بعضی از ویژگی های نرم افزار تری دی مکس که به متریال ها ، طرح دهی و رندرینگ مربوط است نگاهی خواهد داشت. درس اول به توصیف ویرایشگر Unwrap UVW وچگونگی کار کرد آن خواهد پرداخت . و در ادامه به آموزش فرمان Flatten mapping که به ویرایشگر UVW مربوط است خواهیم پرداخت.
یکی دیگر از ابزار های پر کاربردی که در این درس به آن خواهیم پرداخت ، ابزار Relax است. ابزاری که به صورت الگوریتمی ، texture coordinate را گسترش داده و حتی طرح های زیرین را پوشش میدهد.
و سر انجام با Channel Info utility برای کاهش دادن حافظهی مصرفی کار خواهید کرد.
در این آموزش خواهید آموخت که چگونه :
از ویرایشگر Unwrap UVW استفاده کنید
از Render To Texture برای تبدیل کرن روشنایی ، سایه ها و دیگر ترکیبات صحنه ای به یک طرح Bitmap استفاده کنید
از Ink 'n Paint برای رندر کردن تصاویر کمیک استفاده کنید
از Translucent shader برای شبیه سازی متریال های نیمه شفاف استفاده کنید
از ابزار Relax برای اثر بخشیدن به Texture coordinates استفاده کنید
از Channel Info utility استفاده کنید
فایل های مورد نیاز این آموزش
تمام فایل های مورد نیاز این آموزش را میتوانید در مسیر \tutorials\materials_and_mapping\materials_and_rendering پیدا کنید.
چنانچه پوشهی material and mapping را در اختیار ندارید ، میتوانید آن را از اینجا دانلود کنید.
ادامهی آموزش در لینک های زیر
استفاده از Unwrap UVW ، قسمت اول
استفاده از Unwrap UVW ، قسمت دوم (به زودی)
استفاده از ابزار Relax در (به زودی)Texture Coordinates
استفاده از (به زودی)Channel Info Utility