آموزش های مربوط به متریال و طرح دهی
آموزش های مربوط به متریال و طرح دهی
متریال ها در واقع شبیه به رنگ کردن یک شیئ هستند. با متریال، شما میتوانید سیبی را قرمز و یا پرتقالی را نارنجی کنید. شما میتوانید با استفاده از آن ، سطوح شیشه ای را سیقل داده و به آن درخشندگی دهید. همچنین شما میتوانید با اجرا کردن طرح های مختلف، عکس ها ، الگو ها و حتی بافت های سطحی را به اشیاء داخل صحنه اضافه کنید. و به طور خلاصه، با استفاده از متریال ها میتوانید به صحنه ها و مناظر مختلف واقعیت ببخشید.
طرح دهی در واقع روشی است که شما با استفاده از آن میتوانید اطلاعات تصویری را بر روی سطوح مختلف اجرا کنید. این روش، خیلی شبیه به کادو کردن یک هدیه است. با این تفاوت که در این روش، تمامی الگو ها با استفاده از ویرایشگر ها (modifiers) و به طور هندسی بر روی اشیاء اجرا میشوند.
این آموزش به معرفی Material Editor میپردازد. در آموزش های زیر، شما خواهید آموخت که چگونه متریال ها را بر روی اشیاء اجرا کرده، چگونه متریال بسازید و چگونه بافت های مختلف را بر روی آنها اجرا کنید.
آموزش های مربوط به این بخش
استفاده از Material Editor برای ساخت، ویرایش و اجرای متریال
آموزش نحوهی کارکرد Mapping coordinates
معرفی Shaders و نحوهی اجرای آنها
فایل های مورد نیاز این بخش
تمامی فایل های مورد نیاز این بخش را میتوانید در پوشهی materials_and_mapping که در مسیر \tutorials\materials_and_mapping واقع شده است پیدا کنید. چنانچه پوشهی material_and_mapping را در اختیار ندارید ، میتوانید آن را از اینجا دانلود کنید.
ادامهی آموزش در لینک های زیر
مقدمه ای بر متریال
کار کردن با Texture coordinates
طرح دهی کاراکتر
استفاده از Shellack برای ایجاد متریال پوست (به زودی)
Vertex color و Interactive shading (به زودی)
طرح دهی به شکل برجسته (به زودی)