آموزش تری دی مکس

3D Studio Max آموزش مدل سازی و ساخت انیمیشن سه بعدی با نرم افزار

آموزش تری دی مکس

3D Studio Max آموزش مدل سازی و ساخت انیمیشن سه بعدی با نرم افزار

آموزش تری دی مکس (3D Studio Max)

آخرین نظرات
  • ۲۲ تیر ۹۴، ۰۲:۳۲ - احسان
    مرسی

مدل سازی مهره قلعه

پنجشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۱، ۰۸:۴۰ ب.ظ

 

 

 

مدل سازی مهره‌ی قلعه

 

در این درس مهره‌ی قلعه را مدل سازی خواهید کرد. قلعه را به همان روشی مدل سازی می کنید که سرباز و فیل را مدل سازی کردید. تنها تفاوت در قسمت سر قلعه است. اگر بخواهید یک قلعه‌ی چوبی بسازید، قادر نخواهید بود که با استفاده از عمل تراشیدن قسمت سر قلعه را بسازید. اگرچه ساختمان کلی قلعه مانند سرباز و فیل بوجود می آید ولی قسمت سر آن نیازمند تکنیک متفاوتی است.

 

تکنیک های به کار برده شده در این درس:

استفاده از face extrusion برای تغییر دادن شکل هندسی یک شیئ
تنظیم 
smoothing برای دست یابی به نتایج بهتر

زمان آموزش:15 دقیقه

1.در محیط نرم افزار، فایل  rook_outline_edited.maxرا از مسیر  tutoria/modeling/intro_to_modelingبیابید و آن را باز کنید.

این فایل شامل قالب اصلی قلعه می باشد. چنانچه ترجیح می دهید که خودتان ساختمان اصلی قلعه را بسازید، آن را حذف کرده و مانند دروس قبلی (ساخت سرباز) قلعه را مدل سازی کنید.

ساخت سر قلعه

1. در حالی که قلعه در حالت انتخاب قرار دارد، به قسمت modify panel بروید و از modifier list، گزینه‌ی Edit poly را پیدا کرده و انتخاب کنید.
2. در قسمت
selection، بر روی دکمه‌ی polygon  کلیک کنید.
3.
F4 را فشار دهید تا بتوانید قلعه را به صورت تقسیم بندی های چند ضلعی مشاهده کنید.
4. سعی کنید سر قلعه را انتخاب کنید.

شما تنها می توانید کسری از سر قلعه را انتخاب نمایید.

 

5. در قسمت selection، بر روی دکمه‌ی vertex کلیک کنید.
6. نقطه‌ی اتصالی که دقیقا در مرکز سر قلعه قرار دارد را انتخاب نمایید.


 

7. دکمه‌ی Ctrl را پایین نگه دارید و دوباره بر روی دکمه‌ی polygon   کلیک کنید.

تمام چندضلعی ها به طور اتوماتیک به نقطه‌ی اتصالی که انتخاب کردید وصل می شوند.

8. در قسمت Edit polygons، بر روی تصویر مربع شکلی که در مقابل گزینه‌ی inset قرار دارد کلیک کنید.

 

9. در پنجره ای که باز می شود مقدار inset را به 4 تغییر دهید.

 

10. بر روی Ok کلیک کنید تا پنجره بسته شود.

ادامه‌ی ساخت سر قلعه

1. به قسمت modify panel  بروید.
2. مطمئن شوید که دکمه‌ی
Polygon   در حالت انتخاب قرار دارد.

3. با استفاده از ابزار select ، چهار تا از چند ضلعی های حلقه‌ی بیرونی را انتخاب کنید (مانند تصویر زیر).

 

4. دو تا از چند ضلعی ها را رها کرده و سپس به انتخاب 4 تای دیگر بپردازید.(برای از دست ندادن انتخاب های قبلی، در هنگام انتخاب چند ضلعی ها همواره دکمه‌ی Ctrl را پایین نگه دارید) همین رویه را دور دایره تکرار کنید تا زمانی که به تصویر زیر دست یابید.

 

5. در قسمت Edit Polygons، بر روی تصویر مربع شکلی که در مقابل گزینه‌ی Extrude قرار دارد کلیک کنید. در پنجره ای که باز می شود مقدار Extrusion Height را به 4 تغییر دهید و در پایان بر روی Ok کلیک کنید تا پنجره بسته شود.

 

6. در قسمت selection ، بر روی دکمه‌ی Polygon کلیک کنید تا از آن حالت خارج شوید.

7. F4 را فشار دهید تا مهره را بدون چند ضلعی ها مشاهده کنید.

هموار ساختن سطح  قلعه

1. مطمئن شوید که قلعه در حالت انتخاب قرار دارد و هنوز در قسمت modify panel هستید.

2. از modifier list، گزینه‌ی smooth را پیدا کرده و انتخاب کنید.


 

3. گزینه‌ی Auto smooth را تیک بزنید و مقدار Threshold را تغییر ندهید و اجازه دهید همان 30 بماند.

حالا قلعه کمی هموار تر شده است.

 


پایان ساخت مهره‌ی قلعه

 

 

ادامه‌ی آموزش در لینک زیر:

ساخت مهره‌ی اسب

 

ویرایش شده در تاریخ 20/8/93
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه