تنظیم کردن صحنه
تنظیم کردن صحنهی هواپیما
اولین قدم آن است که واحد های مدل سازی را به meter تنظیم کرده و یک جعبهی تنظیم کننده ایجاد کنید. طراحان هواپیما همیشه از سیستم متریک برای تشخیص ابعاد استفاده می کنند. در حالت خودکار، نرم افزار 3d max به واحد های generic تنظیم شده است. بنابراین باید آنها را تغییر دهید.
تنظیمات مربوط به واحد های اندازه گیری
1.از منوی اصلی و از قسمت customize ، گزینهی unit setups را انتخاب کنید.
پنجرهی مربوط به Unit Setup باز می شود.
2. گزینهی متریک را انتخاب کرده و سپس بر روی Ok کلیک کنید.
از این پس ابعاد اشیاء ساخته شده به متر نمایش داده می شود.
3. در قسمتcreate panel و از بخش geometry، گزینهی Box را انتخاب کنید.
به قسمت parameters نگاه کنید، تمامی ابعاد بر اساس متر نمایش داده می شوند.
قدم بعدی تنظیم کردن نماها به نمای پس زمینه است.
ساخت جعبهی تنظیم کننده
یک هواپیمای p-38 دارای یک بال به طول 15.85 متر و یک بال به طول 11.532 متر می باشد. با چرخ هایی دراز و ارتفاع 3 متر. از این اطلاعات برای مدل سازی هواپیما استفاده خواهید کرد.
1. بر روی نمای Top راست کلیک کنید.
2. در قسمت create panel و از بخش geometry، گزینهی Box را انتخاب کنید.
3. قسمت Entry Keyboard را باز کنید و مقادیر زیر را در قسمت های مربوطه وارد نمایید.
- Length: 11.532m
- Width: 15.85m
- Height 3m
4. هنگامی که مقادیر مربوطه را وارد کردید، بر روی Create کلیک کنید.
یک جعبه در تمام نماها پدیدار می شود.
5. در قسمت command panel، نام شیئ را به calibration box تغییر دهید.
6. در قسمت navigation controls، در پایین و سمت راست محیط نرم افزار بر روی Zoom Extents All کلیک کنید.
حالا جعبه در مرکز تمام نماها قابل رؤیت است. توجه داشته باشید که ممکن است رنگ جعبهی شما با رنگ جعبه ای که در تصاویر زیر آمده متفاوت باشد.
ادامهی آموزش در لینک زیر
ویرایش شده در تاریخ 20/8/93