استفاده از HSDS modifier
استفاده از HSDS Modifier
HSDS Modifier ابزاری است تمام کننده به جای ابزار مدل سازی که هنگام کار کردن بر روی مدل های Low-Polygon بهترین نتیجهی ممکن را به شما ارائه می دهد.
این درس به شما می آموزد که چگونه از HSDS Modifier استفاده کنید.
در این درس شما از این پیراینده برای ویرایش دم هواپیما استفاده خواهید کرد.
درس قبلی را ادامه دهید و یا فایل low_poly_p38_05.max را از مسیر tutorials\modeling\p38_lightning پیدا کرده و آن را باز کنید.
ویرایش سکان
1. در نمای Right با استفاده از ابزار Region Zoom بر روی مرکز سکان هواپیما زوم کنید.
2. هواپیما را در حالت انتخاب قرار دهید.
3. به Modify panel بروید و گزینهی Editable poly را که در modifier stack قرار دارد انتخاب کنید.
4. بر روی دکمهی Show End Result On/Off Toggle که در انتهای modifier stack قرار دارد کلیک کنید تا فعال شود.
5. از قسمت menu مسیر زیر را دنبال کرده
Modifiers > Subdivision Surfaces
و سپس گزینهی HSDS modifier را انتخاب کنید.
6. در قسمت HSDS parameters ، گزینهی Element را فعال کنید.
نیمهی دیگر هواپیما را می بینید که به رنگ زرد ظاهر شده است.
7. سکان را انتخاب کنید.
8. در قسمت HSDS parameters ، بر روی دکمهی Subdivide کلیک کنید.
سکان ویرایش شده و لبه های آن شکل بهتری به خود گرفته اند.
در قسمت Level of Detail گزینهی دیگری به نام Level 1 به لیست اضافه شده است.
HSDS به شما این امکان را می دهد که به جای بالا بردن وضوح تمام مدل ، فقط وضوح قسمتی خاص از مدل را بالا ببرید.
9. در قسمت HSDS modifier ، گزینهی Polygon را فعال کنید و سپس یک پنجرهی انتخاب کننده در اطراف چند ضلعی های واقع در پشت سکان بکشید.
10. دوباره بر روی دکمهی Subdivide کلیک کنید.
در قسمت Level of Detail ، گزینهی دیگری به نام Level 2 به لیست اضافه شده و قسمت عقب سکان نیز ویرایش می شود.
11. بر روی دکمهی Display که در مقابل گزینهی Base level قرار دارد کلیک کنید.
گزینه های Level 1 و Level 2 غیر فعال گشته و شما می توانید چند ضلعی های موجود را به همان شکل اصلی خود مشاهده کنید.
ادامهی آموزش در لینک زیر