استفاده از edit normal modifier
استفاده از Edit Normal Modifier
درس قبلی را ادامه دهید یا فایل low_poly_p38_06.max را از مسیر \tutorials\modeling\p38_lightning پیدا کره و آن را باز کنید.
چنانچه از صحنهی نمونه استفاده می کنید، بهتر است بدانید که برای عملکرد بهتر، بعضی از اجزای هواپیما پنهان شده اند.
همچنین نمای perspective فعال گشته و در حالت full screen قرار گرفته است.
1. هواپیما را انتخاب کنید.
2. به modifier panel بروید و modifier list را باز کنید.
3. گزینهی Edit Normal را انتخاب کنید.
Normal ها به شکل خطوط آبی رنگی از مدل مربوطه بیرون می زنند.
4. Normal 194 را انتخاب کنید.
این Normal در وسط بال و در میان کوپه و پشتیبان قرار گرفته است.
با نگاه کردن به کادر کوچکی که در انتهای قسمت Parameters قرار دارد، می توانید ببینید که کدام یک از Normal ها را در حالت انتخاب قرار داده اید.
5. با استفاده از ابزار select and rotate ، Normal انتخاب شده را بچرخانید.
توجه داشته باشید که چرخاندن normal انتخاب شده در جهات مختلف، باعث ایجاد تغییراتی بر روی سطح هواپیما میشود.
وابسته به آنکه شما normal مربوطه را به کدام طرف می چرخانید، سطح هواپیما تیره تر و یا روشن تر می شود.
6. همین کار را بر روی دیگر Normal ها انجام دهید تا با عملکرد آنها بیشتر آشنا شوید.
پایان درس
ادامهی آموزش در لینک زیر
ویرایش شده در تاریخ 22/8/93