آموزش تری دی مکس

3D Studio Max آموزش مدل سازی و ساخت انیمیشن سه بعدی با نرم افزار

آموزش تری دی مکس

3D Studio Max آموزش مدل سازی و ساخت انیمیشن سه بعدی با نرم افزار

آموزش تری دی مکس (3D Studio Max)

آخرین نظرات
  • ۲۲ تیر ۹۴، ۰۲:۳۲ - احسان
    مرسی

استفاده از vertex weld modifier

پنجشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۱۶ ب.ظ

 

 

 

استفاده از vertex weld modifier

در این درس شما بر روی مدلی کار خواهید کرد که توسط ورژن قدیمی 3dmax ساخته شده است. این یک مدل low-poly از هواپیمایی است که توسط ابزار mirror ساخته شده است.

 

فایل the low_poly_p38.max را باز کنید. این صحنه شامل هواپیمایی است که Lightning نام گرفته است.

جوش دادن شکاف به وجود آمده در بین دو قطعه

این مدل توسط ورژن قدیمی 3dmax و با استفاده از ابزار mirror ساخته شده است. بنابراین ممکن است شکاف هایی در قسمت هایی که دو قطعه به یکدیگر بر خورد کرده اند ایجاد شده باشد.

1. در نمای
 front‌هواپیما را انتخاب کنید.
2. با استفاده از ابزار
Region ، بر روی مرکز اتاقک هواپیما زوم کنید.

 

3. از قسمت منو مسیر زیر را دنبال کنید.
Modifiers > Mesh Editing > Vertex Weld

همچنین می توانید با دنبال کردن مسیر
Modify panel > modifier list > Object-Space Modifiers > Vertex Weld.

Vertex Weld modifier را اجرا نمایید.

3. در قسمت parameters مقدار threshold را 0.75 وارد کنید.

این راهی برای ویرایش مدل است.

4. مقدار Threshold را 1، سپس 6 و سپس 3 وارد کنید تا از عملکرد آن مطلع شوید.

همانطور که از Vertex Weld جهت کاهش دادن face های یک مدل استفاده می شود، مقادیر بزرگ نیز باعث به هم ریختن مدل خواهد شد.

مقدار Threshold را به همان 0.75 باز گردانید و کار خود را با نام welded_lightning.max ذخیره کنید.

 

ادامه‌ی آموزش در لینک زیر

 

استفاده از ابزار Editable poly

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه