آموزش تری دی مکس

3D Studio Max آموزش مدل سازی و ساخت انیمیشن سه بعدی با نرم افزار

آموزش تری دی مکس

3D Studio Max آموزش مدل سازی و ساخت انیمیشن سه بعدی با نرم افزار

آموزش تری دی مکس (3D Studio Max)

آخرین نظرات
  • ۲۲ تیر ۹۴، ۰۲:۳۲ - احسان
    مرسی

تنظیم کردن Smoothing Groups

يكشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۲، ۰۹:۳۵ ب.ظ

 

 

 

تنظیم کردن Smoothing Groups

 

1. درس قبلی را ادامه دهید و یا آنکه فایل soldier04.max  را از مسیر \tutorials\modeling\low_polygon_modeling پیدا کرده و آن را باز کنید.
2. در یکی از نماها، پیراهن را انتخاب کنید.
3.
Smooth Modifier را از قسمت Modify انتخاب کنید.
4. در قسمت
Parameters، یک عدد برای Smoothing Group انتخاب کنید.

با این کار، تمام چند ضلعی های موجود در پیراهن، در یک Smoothing group مشترک شده و تمام لبه های قابل رؤیت حذف می‌شوند. در واقع پیراهن شکل ملایم تری به خود می‌گیرد.

5. شلوار را انتخاب کرده و Smooth Modifier را بر روی آن اجرا کنید.
6. در قسمت
Parameters یک عدد برای Smoothing Group انتخاب کنید. (عددی متفاوت از عددی که در مرحله‌ی قبل انتخاب کردید )

با این کار نیز لبه های چند ضلعی ها در یکدیگر ادغام شده و مدل شکل هموارتری به خود می‌گیرد.

7. گزینه‌ی Auto Smooth را تیک زده و مقدار Threshold را به 70 تنظیم کنید. با این کار، کمربند از شلوار جدا شده و قابل رؤیت می‌شود.

8. همان مراحل قبلی را برای اشیاء و مدل های باقیمانده انجام دهید. سعی کنید هر جا که لازم است از هر دو روش (اتوماتیک و دستی) استفاده کنید.

نکته : به یاد داشته باشید که برای دست ها و پاها ، Modifier Smooth را تنها بایستی بر روی یکی دست ها و یکی از پاها اجرا کنید. تغییرات انجام شده به صورت اتوماتیک بر روی عضو مخالف اعمال می‌شود.

متصل کردن سر به بدن

آخرین مرحله‌، متصل کردن سر به بدن و استفاده از Smoothing Group‌ برای هموار کردن سطح سر می‌باشد.

1. از قسمت File، گزینه‌ی  Merge‌را انتخاب کرده و فایل Head_Helmet_Visor.max را باز کنید.
2. پنجره ای با نام
Merge باز می‌شود . گزینه‌ی Low-Poly Head  را انتخاب کرده و بر روی Ok کلیک کنید.

سر سرباز بر روی بدنش قرار می‌گیرد . ولی تنها اشکالش این است که سطح ناهمواری دارد.

3. به Modify Panel بروید و Show End Result  را فعال کنید تا دید بهتری داشته باشید.
4. در قسمت
Main Toolbar، لیست Named Selection Sets را باز کنید.

این لیست  شامل چند گزینه می باشد که همگی متعلق به صورت و یا کلاه هستند.

5. از لیست، گزینه‌ی Helmet را انتخاب کنید.

6. در قسمت Modify Panel و در قسمت Polygon Properties ، یک عدد برای Smoothing Group انتخاب کنید.

با این کار، سطح کلاه هموار تر شده و شکل بهتری به خود میگیرد.

7. از لیست، Visor را انتخاب کرده و یک عدد برای Smoothing Group انتخاب کنید . (عددی متفاوت از عدد قبلی)

با این کار، سطح محافظ چشم شکل قابل قبول تری به خود می گیرد.

8. نهایتا از لیست، گزینه‌ی Face_and_Neck را انتخاب کنید.
9. یک عدد برای
Smoothing Group انتخاب نمایید.

در اینجا دروس مربوط به مدل سازی کاراکتر به پایان میرسد. فایل خود را با نام soldier_completed.max ذخیره کنید.

 

ادامه‌ی آموزش در لینک زیر

 

مدل سازی سطح

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه