ساخت کلاه
ساخت کلاه
در این درس شما با استفاده از قسمت هایی از سر کاراکتر، کلاه را مدلسازی کرده و سپس لبه و قسمت محافظ گوش را به آن اضافه خواهید کرد.
1. درس قبلی را ادامه دهید و یا آنکه فایل Low_Poly_Head07.max را از مسیر \tutorials\modeling\low_polygon_modeling پیدا کرده و آن را باز کنید.
2. به حالت Polygon بروید و چند ضلعی هایی که بین خط مو (تا جایی که مو رشد میکند) و کاسهی سر قرار دارند را انتخاب کنید. (گوش را انتخاب نکنید)
3. بر روی دکمهی Bevel Settings کلیک کنید. پنجره ای با نام Bevel Polygons باز میشود. گزینهی Bevel Type را به Bevel Normal و مقدار Height را به 10 تنظیم کنید.
4. بر روی آیکون که در مقابل Symmetry Modifier در قسمت Modifier Stack قرار دارد کلیک کنید.
با این کار، modifier در حالت Off قرار می گیرد . بنابراین می توانید یک نیمهی شیئ را به راحتی ببینید.
5. همان طور که در تصویر زیر نشان داده شده است، چند ضلعی های داخلی کلاه را انتخاب کنید.
6. دکمهی Delete را فشار دهید تا موارد انتخاب شده حذف شوند.
7. چند ضلعی هایی که در موارد زیر به آنها اشاره شده است را انتخاب کنید.
چند ضلعی که در بالای ابرو قرار دارد
هر دو چند ضلعی که حاشیهی منحنی شکل کلاه را تشکیل داده اند
نزدیکترین چند ضلعی به ضلع کناری کلاه
8.دکمهی Deleteرا فشار دهید تا موارد انتخاب شده حذف شوند.
9. به حالت Edge بروید و بر روی دکمهی Bridge Settings کلیک کنید. پنجره ای با نام Bridge Edge باز میشود. Use Edge Selection را انتخاب کرده و با شروع از قسمت ابرو ها، سه گروه از لبه های مرزی را انتخاب کنید. مقدار Segment را به 2 تغییر داده و بر روی Apply کلیک کنید.
10. در پنجرهی Bridge Edge، مقدار Segmentرا به 1 تغییر داده و سپس 3 تا از 4 لبهی باقیمانده را انتخاب کنید تا آخرین شکاف کلاه پوشش داده شود.
11. به حالت Vertex بروید و نقاط اتصال سر را تنظیم کنید تا با لبهی های اطراف آن مطابقت یابند.
12. بر روی آیکون کلیک کنید تا Modifier در حالت On قرار گیرد.
نکته : به شکافی که در وسط سر به وجود آمده است توجه داشته باشید.
13. نقاط اتصال وسط سر را به گونه ای تنظیم کنید که شکاف سر پوشش داده شود.
خم کردن لبهی کلاه
1. به حالت Polygon بروید و چند ضلعی هایی که لبهی کلاه را تشکیل داده اند انتخاب کنید. همچنین قسمت پشت کلاه را نیز انتخاب کنید.
2. بر روی دکمهی Bevel Settings کلیک کنید. پنجره ای با نام Bevel Polygons باز می شود. گزینهی Bevel Type را به Local Normal و مقدار Height را به 5 و Outline Amount را به -2.5 تنظیم کرده و بر روی Ok کلیک کنید.
3. چند ضلعی های داخلی محور مرکزی را انتخاب کنید.
4. دکمهی Delete را فشار دهید تا موارد انتخاب شده حذف شوند.
5. به حالت Vertex بروید و مکان نقاط اتصال مربوطه را در جهت محور X به حالت اولیه باز گردانید تا هر دو طرف به یکدیگر برخورد کنند.
ویرایش محافظ گوش
1. به حالتPolygon بروید و چند ضلعی هایی که گوش را احاطه کرده اند، انتخاب کنید.
2. Delete را فشار دهید تا حذف شوند.
3. به حالت Edge بروید و بر روی دکمهی Bridge Settings کلیک کنید.
4. پنجره ای با نام Bridge Edge باز می شود. Use Selection را انتخاب کرده و مقدار Segment را به 2 تغییر دهید. سه جفت از لبه های بیرونی حاشیه را انتخاب کرده و بر روی Ok کلیک کنید.
5. به حالت Border بروید. لبه های مرزی باقیمانده را انتخاب کرده و در قسمت Edit Borders بر روی Cap کلیک کنید.
6. به حالت Vertex بروید و یک بار دیگر نقاط اتصال را پخش کنید، به گونه ای که گوش بهتر پوشش داده شود.
7. به حالت Edge بروید. با استفاده از ابزار Cut و یا Connect یک سری لبهی جدید در سطح گوش ایجاد کنید. سپس لبه ها را به پشت کلاه متصل سازید.
8. لبه های جدید را تغییر شکل دهید تا محافظ گوش حجم بیشتری به خود بگیرد.
9. کار خود را با نام My_Low_Poly_Head_Helmet.max ذخیره کنید.
ادامهی آموزش در لینک زیر