آموزش تری دی مکس

3D Studio Max آموزش مدل سازی و ساخت انیمیشن سه بعدی با نرم افزار

آموزش تری دی مکس

3D Studio Max آموزش مدل سازی و ساخت انیمیشن سه بعدی با نرم افزار

آموزش تری دی مکس (3D Studio Max)

آخرین نظرات
  • ۲۲ تیر ۹۴، ۰۲:۳۲ - احسان
    مرسی

ساخت محافظ چشم

سه شنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۲، ۰۱:۳۹ ب.ظ

 

 

 

ساخت محافظ چشم

در این درس شما با استفاده از قسمت جلوی کلاه به عنوان قالب اولیه، محافظ چشم یا همان آفتاب گردان را مدل سازی خواهید کرد. محافظ چشم به عنوان یک شیئ جداگانه مدل سازی شده و در پایان به کلاه متصل می شود.

ساخت محافظ چشم

1. درس قبلی را ادامه دهید و یا فایل Low_Poly_Head08.max  را از مسیر \tutorials\modeling\low_polygon_modeling پیدا کرده و آن را باز کنید.
2. به
Create Panel بروید و گزینه‌ی Shapes را انتخاب کنید.
3. در قسمت
Object Type، بر روی دکمه‌ی Line کلیک کنید.
4. در نمای
Right، در جلوی سر، یک خط با چهار نقطه‌ی اتصال بکشید. سپس بر روی نمای فعال راست کلیک کنید تا کار رسم خط پایان یابد. یک بار دیگر بر روی نمای فعال راست کلیک کنید تا ابزار Line غیر فعال شود.

این خط جدید، مسیر کلی محافظ چشم را تعیین می کند.

5. شیئ سر را در حالت انتخاب قرار دهید . سپس به حالت Polygon بروید و نزدیکترین چند ضلعی های کلاه به پیشانی را انتخاب کنید.

6. در قسمت Edit Geometry بر روی Detach کلیک کنید.
7. پنجره ای با نام
Detach  باز می شود. نام شیئ را به Low-Poly-Visor تغییر داده و  گزینه‌ی Detach As Clone را تیک بزنید. بر روی Ok کلیک کنید.

با این کار، موارد انتخاب شده به عنوان یک شیئ جداگانه کپی می‌شوند.

8. از حالت Polygon خارج شوید.
9. بر روی دکمه‌ی
Select By Name کلیک کنید (و یا کلید H را فشار دهید) . پنجره ای با نام Select Form Scene باز میشود. بر روی Low-Poly-Visor دو بار کلیک کنید تا انتخاب شود .

10. به حالت Polygon  بروید. چنانچه چند ضلعی های حاشیه‌ی کلاه به طور اتوماتیک انتخاب نشدند، آنها را انتخاب کنید.

11. در قسمت Edit Polygons بر روی دکمه‌ی Settings که در مقابل گزینه‌ی Extrude Polygons Along Spline قرار دارد کلیک کنید. پنجره ای با نام Extrude Polygons Along Spline باز می‌شود. بر روی دکمه‌ی Pick Spline کلیک کرده و خطی که اخیرا ترسیم کرده اید را انتخاب کنید. گزینه‌ی Align to Face Normal را غیر فعال کنید. مقدار Segments را به 3 تنظیم کرده و آیتم های باقی مانده را ریست کنید. سپس بر روی Ok  کلیک کنید.

ویرایش محافظ چشم

1. سر را در حالت انتخاب قرار دهید و با فشار دادن کلید ترکیبی Alt+X حالت See-through را فعال کنید. بر روی نمای فعال راست کلیک کرده و از منوی به تصویر کشیده شده، Freeze Selection را انتخاب کنید.

حالا سر در جای خود ثابت نگه داشته شده و شما می توانید راحت تر به ادامه‌ی کار بپردازید.

2. محافظ چشم را انتخاب کرده و حالت Polygon  را فعال کنید. سپس چند ضلعی های  داخلی و کناری محافظ چشم را انتخاب کنید.

3. در قسمت Edit Polygons، بر روی Delete کلیک کنید تا قسمت های اضافی حذف شوند.
4. به حالت
Vertex بروید و نقاط اتصال محافظ چشم را به گونه ای تنظیم کنید که قسمت پایینی آن، حالت منحنی شکل به خود بگیرد.

5. از حالت Vertex خارج شوید و بر روی نمای فعال راست کلیک کرده و سپس Unfreeze All‌ را انتخاب کنید.
6. سر را در حالت انتخاب قرار داده و
Alt+X را فشار دهید تا حالت See-Through غیر فعال شود.
7. به حالت
Element بروید و در قسمت Edit Geometry، بر روی Attach  کلیک کنید.
8. سپس محافظ چشم را انتخاب کنید.
9. کار خود را با نام
My_Low_Poly_Head_Visor.max ذخیره کنید.

 

ادامه‌ی آموزش در لینک زیر

 

انجام تنظیمات نهایی

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه