اضافه کردن چراغ به صحنه
شما میتوانید با استفاده از اشیاء Xrefs به صحنه چراغ اضافه کنید.
استفاده از اشیاء Xrefs
1. از مسیر tutorial/modeling/level_design ، فایل streetlight.max را پیدا کرده و آن باز کنید.
اضافه کردن چراغ به صحنه
شما میتوانید با استفاده از اشیاء Xrefs به صحنه چراغ اضافه کنید.
استفاده از اشیاء Xrefs
1. از مسیر tutorial/modeling/level_design ، فایل streetlight.max را پیدا کرده و آن باز کنید.
طرح دهی و اضافه کردن متریال به ساختمان
در این درس شما به ساختمان خود متریال اضافه خواهید کرد. ابتدا آجر ها و پنجره ها را بر روی دیوار ترسیم میکنید. سپس علامتی را در جلوی گاراژ آویزان کرده و در انتها پشت بام آن را قیر اندود می کنید.
ایجاد یک ساختمان
در این درس ساختمانی را با استفاده از جعبه ای که Bend modifier و Taper modifier بر روی آن اجرا شده است، مدل سازی خواهید کرد.
مدل سازی سطح
در این درس، سطحی را ایجاد کرده و تعدادی جعبه به عنوان ساختمانها به آن اضافه میکنید. شما دربارهی ایجاد و تنظیم متریال ها و طرح دهی به اشیاء چیز های جدیدی فرا خواهید گرفت. همچنین از اشکال Xref برای اضافه کردن چراغ های خیابان و همچنین اضافه کردن چند درخت استفاده خواهید کرد. همچنین از vertex lighting و vertex paint برای آماده کردن مدل خروجی خود استفاده میکنید.
تنظیم کردن Smoothing Groups
1. درس قبلی را ادامه دهید و یا آنکه فایل soldier04.max را از مسیر \tutorials\modeling\low_polygon_modeling پیدا کرده و آن را باز کنید.
انجام تنظیمات نهایی
همان طور که مشاهده میکنید، پس از پشت سر گذاشتن دروس این بخش، تمام قسمت های بدن سرباز مدل سازی شده است. ولی همان طور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، مدل های ایجاد شده از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. ویرایشگر هایی همچون MeshSmooth و TurboSmooth این مشکل را حل کرده و به مدل ها شکل هموارتر و بهتری میدهند.