ساخت دهان
ساخت دهان
ساخت لب ها
1. درس قبلی را ادامه دهید و یا آنکه فایل Low_Poly_Head02.max را از مسیر \tutorials\modeling\low_polygon_modeling پیدا کرده و آن را باز کنید.
2. به حالت Edge بروید و لبه های عمودی که در قسمت پایین صورت قرار دارند را انتخاب کنید.
3. بر روی دکمهی Connect Settings کلیک کنید. پنجره ای با نام Connect Edge باز می شود. مقادیر Segments , slide و Pinch را با روشی که در درس قبل گفته شد به مقدار اولیه باز گردانید. سپس بر روی Ok کلیک کنید.
4. در قسمت Edit Geometry، گزینهی Edge را از قسمت Constraints انتخاب کنید.
5. لبهی جدید را به جایی که لب های بالا و پایین به یکدیگر برخورد می کنند، انتقال دهید.
6.لبهی جدید و همچنین دو نیمهی لبه ای که از بینی تا چانه کشیده شده است را انتخاب کنید.
7.بر روی دکمهی Connect Settings کلیک کنید. پنجره ای با نام Connect Edges باز می شود. با تغییر دادن مقدار Slide، لبه های جدید را به اندازهی لب ها کش دهید. (مانند تصویر زیر)
8. به حالت Vertex بروید و چنانچه لازم است، نقاط اتصال باقی مانده را تنظیم کنید تا جایی که با تصویر پس زمینه تطبیق داده شوند.
9. از قسمت Constraints، گزینهی None را انتخاب کرده و سپس در نمای Right ، نقاط اتصال جدید را به گونه ای تنظیم کنید که با تصویر مرجع مطابقت یابد. ممکن است مجبور شوید کمی فضا ایجاد کرده و بعضی از نقاط اتصال را به عقب و به طرف گونه بکشید.
10. با استفاده از ابزار Cut، دو لبهی جدید در اطراف لب ها ایجاد کنید.
11. نقاط اتصال جدید را جا به جا کنید تا کنارهی لب ها شکل بهتری به خود بگیرند. (مانند تصویر زیر)
ساخت Edge Loops در اطراف دهان
1. به حالت Edge بروید و لبه هایی که در زیر گفته شده است را انتخاب کنید.
لیهی عمودی که بین بینی و لب بالایی قرار دارد.
لبه ای که در زیر لب پایینی قرار دارد.
لبهی افقی که از گوشهی دهان آغاز می شود.
2. در قسمت Edit Edge، بر روی دکمهی Connect کلیک کنید تا لبه ها به یکدیگر متصل شوند.
3. سه لبه ای که لب بالایی را تشکیل داده اند، انتخاب کنید.
4. بر روی دکمهی Connect Settings کلیک کنید. پنجره ای با نام Connect Edge باز می شود. مقدار Segments را به 3 تغییر دهید و مقادیر Pinch و Slide را تغییر ندهید. سپس بر روی Ok کلیک کنید.
5. به حالت Vertex بروید. سپس نقاط اتصال جدید را به گونه ای تنظیم کنید که لب بالایی حجم مناسبی به خود بگیرد.
6. سه مرحلهی قبل را این بار برای لب پایینی تکرار کنید. ولی این بار تنها از دو لبهی اتصالی استفاده کنید.
7. بر روی ابزار Cut کلیک کنید و لبه ها را از گوشهی دهان تا مرکز دهان و در امتداد لب ها بکشید. چون لب ها دارای نقاط اتصال برابر نیستند تا به یکدیگر متصل شون ، بنابراین آخرین نقطهی اتصال لب بالایی را به نقطهی اتصالی که در مرکز قرار دارد وصل کنید.
وصل کردن دهان به بینی
1. نقطهی اتصالی که در گوشهی دهان قرار دارد و همچنین نقطهی اتصالی که در گوشهی پایینی حفرهی بینی قرار دارد را انتخاب کنید. در قسمت Edit Edge بر روی Connect کلیک کنید تا دو نقطهی اتصال به یکدیگر متصل شوند.
2. مرحلهی قبل را چند بار دیگر تکرار کنید و نقاط اتصال حفرهی بینی را به نقاط اتصال لب بالایی متصل کنید. توجه داشته باشید که برای متصل کردن یک نقطهی اتصال لب به لبهی فوقانی اش، به ابزار Cut نیاز خواهید داشت.
3. مکان نقاط اتصال جدید را تنظیم کنید تا فضای بین لبه ها شکل بهتری به خود بگیرد.
4. کار خود را با نام My_Low_Poly_Head_Mouth.max ذخیره کنید.
ادامهی آموزش در لینک زیر