آموزش تری دی مکس

3D Studio Max آموزش مدل سازی و ساخت انیمیشن سه بعدی با نرم افزار

آموزش تری دی مکس

3D Studio Max آموزش مدل سازی و ساخت انیمیشن سه بعدی با نرم افزار

آموزش تری دی مکس (3D Studio Max)

آخرین نظرات
  • ۲۲ تیر ۹۴، ۰۲:۳۲ - احسان
    مرسی

مدل سازی سر کاراکتر

دوشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۲، ۰۶:۴۲ ب.ظ

 

 

مدل سازی سر کاراکتر

این آموزش با استفاده از تکنیک های مدل سازی جعبه ای   (box-modeling) و edge-modeling به شما یاد میدهد که چگونه سر کاراکتر مرد را مدل سازی کنید.

اگرچه این آموزش تمامی قسمت های سر را شامل می شود، ولی ممکن است بخواهید قسمت هایی از سر را بپوشانید. برای مثال اگر کاراکتر شما کلاهی بر سر گذاشته و آن را هرگز از سرش بر نمی دارد، بنابراین احتیاجی نیست که تمام جمجمه را مدل سازی کنید. در این مورد، از قسمت هایی از سر به عنوان نقطه‌ی آغازین برای مدل سازی کلاه استفاده می شود.

 

از آنجایی که تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است و موتور های رندر کننده، polygon های بیشتری را در یک بازه زمانی مشخص به نمایش در می آورند، آنچه که روزی low-poly نامیده میشد با آنچه که امروز low-poly نامیده می شود تفاوت بسیار دارد.

به طور کلی، یک کاراکتر low-poly وابسته به نوع بازی، موتور بازی، تعداد کاراکتر هایی که همزمان در صفحه نمایش داده می شوند، سطح جزئیات و .... از 200 تا 500 تکه تشکیل می شود. برای مثال، کاراکتر هایی که برای یک بازی اکشن جنگی ساخته می شوند نسبت به کاراکتر هایی که برای یک بازی استراتژیک ساخته می شوند، باید از جزئیات بیشتری بر خوردار باشند.

تکنیک های جدید مدل سازی مانند normal mapping بوجود آمده اند تا با کمک تکنیک مدل سازی low-poly بتوانید مدل های خارق العاده ای را تنها با 10 تکه خلق کنید.

در این آموزش شما می آموزید که چگونه :

یک جعبه‌ی ساده را به یک مدل ارگانیک تبدیل کنید.
با استفاده از
symmetry modifier از نیمه‌ی مدل کپی برداری کنید.
با استفاده از
Editable poly اشیاء را تغییر شکل دهید تا مدل شکل مناسب تری به خود بگیرد.
لبه ها را تقسیم کرده و آنها را به یکدیگر وصل کنید تا هر جا که لازم است مدل از رزولوشن بهتری برخوردار شود.
لبه ها را جا به جا کنید تا ماهیچه های صورت از ظاهر بهتری برخوردار شوند.

سطح آموزش :  تازه کار

زمان مورد نیاز : 45 دقیقه

فایل های مورد نیاز برای این آموزش :

تمامی فایل های مورد نیاز این بخش را می‌توانید در پوشه‌ی low_polygon_modeling که در مسیر tutorials / modeling / واقع شده است پیدا کنید. چانچه پوشه‌ی modeling را در اختیار ندارید، میتوانید آن را از  اینجا دانلود کنید.

 

ادامه‌ی آموزش در لینک های زیر

تنظیم کردن صحنه
ساخت قسمت های اصلی سر
ساخت دماغ
ساخت دهان
ساخت چشم ها
ویرایش پیشانی ، چانه و گونه ها
ویرایش سر و گردن
ساخت گوش ها
ساخت کلاه
ساخت محافظ چشم

 

نظرات  (۱)

سلام. واقعاً مطالبتون بدرد بخوره. هرچند من چند سالی است که با مکس کار میکنم ولی بازم مطالب جالب و مفیدی تو سایتتون پیدا کردم. موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه